سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروشگاه اینترنتی اصل جنس

توالت فرنگی ؟

آیا می دانید یک توالت فرنگی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ جواب این سوال برای کسانی که قصد خرید توالت فرنگی را دارند کمک می کند که بهترین تصمیم را بگیرند.برخلاف رویه عمومی در کشور ما ایران که استفاده از توالت ایرانی بیشتر مرسوم بوده و به نوعی مردم به آن نیز عادت کرده اند استفاده از این نوع توالت به اعتقاد پزشکان و متخصصان ستون فقرات خسارات جبران ناپذیری را به مفاصل و ستون فقرات ما وارد می آورد.

چرا توالت فرنگی ؟

در زمانی که شما برای استفاده از سرویس بهداشتی به توالت زمینی یا ایرانی مراجعه می کنید به دلیل نشستن بر روی دو زانوی خود و سپس برخواستن آن به صورت مستقیم و با فشار بیش از حدی که به زانو و مفاصل خود می آورید خود را درگیره مشکلات بعدی خواهید کرد در صورتی که در هنگام استفاده از توالت فرنگی به دلیل نشستن در زاویه 90 درجه و استاندارد قرار گرفتن بدن تا حد بسیار زیادی این فشار را از روی بدن خارج کرده اید.

توالت فرنگی

انواع توالت فرنگی :

در چند سال اخیر که شرکت های زیادی در بازار ایران اقدام به تولید و یا واردات انواع توالت فرنگی کرده اند مدل های گوناگونی را در بازار با توجه به سلیقه مشتری و کارکرد آن ها موجودیت پیدا کرده اند.

توالت فرنگی زمینی :

این نوع توالت فرنگی که در بازار بیش از بقیه مدل ها یافت می شود و خواهان بیشتری را دارد شمامل یک مخزن آب ، سیستم فلاش تانک ، کلید تخلیه ، آسانسور ، درب دوبل ، خروجی تخله و بوگیر می باشد.

معمولا این نوع توالت فرنگی از لعاب سفید آنتی باکتریال پوشیده شده است که خوردگی،جرم و زردشدگی را به خود نمی گیرد.

سیستم فلاش تانک و مخزن آب این فرنگی به خود فرنگی متصل بوده و مخزن 6 تا 8 لیتری آب آن با استفاده از کلید فلاش سیستم شستشو و تخلیه را انجام میدهد.

انواع توالت فرنگی

توالت فرنگی وال هنگ :

این نوع توالت فرنگی در سال های اخیر در بازار ورود پیدا کرده اند و در آینده ای نزدیک سهم بیشتری را در بازار به خود اختصاص می دهند.

توالت فرنگی وال هنگ شامل یک سنگ و خروجی داخل می باشد که از طریق دو بست فولادی محکم به دیوار و یا محل مورد نظر پیچ و بسته خواهد شد. خروجی توالت فرنگی وال هنگ از پشت به سیستم تخلیه استراکچری که قبلا در پشت دیوار کار شده متصل شده و عمل فلاش نیز از طریق فلاش تانک توکار که در استراکچر قرار گرفته صورت می پذیرد.

فلاش تانک توکار از قبل در دیوار قرار می گیرد و کلید فلاش تانک نیز بعد از کاشی کردن روی سطح استراکچر روی کاشی ها قرار می گیرد.مخزن این فلاش تانک نیز بین 4 تا 6 لیتر حجم دارد.معمولا این فلاش تانک ها در اندازه 8 سانتی و 12 سانتی در بازار یافت می شود.

توالت فرنگی وال هنگ

توالت فرنگی اتوماتیک

این نوع توالت فرنگی ها که عمر چندانی در بازار ندارند و به دلیل قیمت بالای خود تقاضای چندانی را هم پیدا نکرده است،از دیگر توالت فرنگی های تولید شده می باشد.این فرنگی در دسته فرنگی زمینی قرار گرفته و امکاناتی از قبیل خودشور،گرمکن،سردکن،موزیکال،ویبراتور،ماساژور و امکاناتی دیگر را در خود جای داده است..حدود تقریبی این توالت فرنگی از 5 تا 40 میلیون تومان متغیر می باشد.

یک توالت فرنگی خوب چه خصوصیاتی دارد؟

ویژگی توالت فرنگی خوب چیست و چگونه آن را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک توالت فرنگی مناسب ابتدا باید فضای قابل نصب در منزل یا محیط کار را در نظر گرفت.آکس به اندازه نقطه وسط فاضلاب تا دیوار گفته می شود.این اندازه را برای نصب صحیح توالت فرنگی نیاز خواهید داشت..چرا که تنظیم نبودن آکس منزلتان با توالت فرنگی باعث میشود فاصله ای بین دیوار و پشت توالت فرنگی ایجاد شود.و از آنجا که نمی توان نظافت را در آن پشت به راحتی انجام داد به مشکل خواهید خورد.

معیار بعدی که در نظر بگیرید برند توالت فرنگی است..امروزه برندهای گوناگونی در بازار یافت می شوند.متاسفانه در سال های اخیر کسانی اقدام به تولید توالت فرنگی در شرکت های بهداشتی به نام برند خود کرده اند که همین امر باعث شده که کیفیت توالت فرنگی ها تا حد قابل توجهی پایین بیاید.برندهای معتبر در بازار همیشه مشخص بوده و از قدیم تا به حال در حال تولید توالت فرنگی و دیگر سرویس های بهداشتی چینی بوده اند.باید در نظر داشت که توالت فرنگی های برند های خارجی بازار در صورت داشتن گارانتی معتبر و شرکتی قابل اطمینان خواهد بود

توالت فرنگی مروارید –  توالت فرنگی گلسار فارس – توالت فرنگی چینی کرد – توالت فرنگی پارس سرام – توالت فرنگی آرمیتاژ

توالت فرنگی لیرا – توالت فرنگی ویرجینا – توالت فرنگی یاتو – توالت فرنگی اکو – توالت فرنگی توتی – توالت فرنگی توتو

معیار بعدی در انتخاب توالت فرنگی جنس چینی و سنگ آن و لعاب پوشش گرفته بر روی آن است. باید دقت داشته باشید که در انتخاب توالت فرنگی نهایت دقت را بر روی سالم بودن سنگ بگذارید چرا که این کالا به گونه ای است که اگر از فروشگاه خارج شود و تحویل آن به درستی انجام نشده باشد برای بازگشت و مرجوع آن به مشکل خواهید خورد.سنگ توالت فرنگی باید کاملا سفید بوده و پوشش لعابی آن سرتاسر آن پوشیده شده باشد.وجود نقط های سیاه در روی سنگ و یا موج دار بودن لعاب نشاد دهنده کیفیت پایین آن است.همچنین برای صحت سنگ میتوانید از سکه یا کلید که از طریق ضربه به آن مشخص می شود استفاده کنید.

نکته بعدی که باید در نظر داشته باشید سیستم تخلیه و اندازه خروجی توالت فرنگی می باشد.در توالت فرنگی های داخل بازار سیستم های دور ریز، ریزشی،ترنادو،واتر جت و توربو جت تعبیه شده است.

تخلیه هر کدام از مدل ها متفاوت بوده و به ترتیب هر چقدر به سیستم توربو نزدیک باشد تخلیه تمیز تر و سریع تر انجام می پذیرد.همچنین خروجی اکثر توالت فرنگی های داخل بازار 6 بوده که اندازه استاندارد می باشد.اما در مواردی این خروجی به 8 می رسد که معمولا برای مکان های قدیمی تر و مشتریان سفارشی به کار می رود.

فلاش تانک و کلید های آن » مخزن توالت فرنگی رابطه مستقیم با کیفیت و قیمت و البته ظاهر توالت فرنگی دارد.بزرگ بودن مخزن توالت فرنگی باعث نمایی زیباتر،هزینه ای گزاف تر و البته نظافت بهتر میشود.معمولا در توالت فرنگی ها از دو کلید کم و زیاد استفاده شده که در حال استفاده از کلید کم مقدار 3 لیتر و در حالت استفاده از کلید زیاد میزان 6 تا 8 لیتر آب به سنگ وارد میشود و عمل شستشو را انجام میدهد.

( نکات کلیدی در انتخاب توالت فرنگی )

اگر توالت فرنگی انتخاب شده شما در نقطه نصب و پایین آن فضای باز داشته باشد،شما برای نظافت آن به مشکل بر می خورید و نمایی زرد و جرم زدگی را به شما نشان میدهد

اگر مکانیزم و آسانسور توالت فرنگی شما از کیفیت و مواد عالی ساخته نشده باشد در هنگام آب گیری توالت فرنگی صدای زیادی تولید شده و موجب آزار شما خواهد شد.

اگر لعاب پوشیده شده بر روی توالت فرنگی کاملا سفید و یک دست نبوده و دارای دانه های سیاه ریز و یا موج باشد نشان از درجه 2 یا 3 بودن توالت فرنگی شما خواهد داشت.

نصب بوگیر در توالت فرنگی فقط باید جهت رفع بو انجام پذیرد و اگر شما به پیشنهاد فروشنده که ازآن برای جابجایی آکس استفاده کنید گوش کنید در آینده دچار مشکل تخلیه خواهد شد.

در پایان نصب توالت فرنگی خود توسط نصاب حتما از نصاب بخواهید توالت فرنگی را از طریق خاک اره،دستمال کاغذی یا چیزی مشابه امتحان کند و از خروج مواد در سنگ اطمینان حاصل کنید.

حتما از نصاب توالت فرنگی خود بخواهید از چسب آکواریوم نانو بدون رنگ برای نصب استفاده کند چرا که بعد از مدت زمانی در صورت عدم استفاده در محل چسب زدگی فرنگی جرم و سیاهی و زرد رنگی رخ خواهد داد.